zondag 22 november 2009

Arme, lieve Pauke

Hallo,

Ons Pauke heeft gisteren een serieuze wond opgelopen aan haar rechter-achterpoot.
Ik heb niet gezien hoe het gebeurd is, maar vermoed het volgende :
Wij hebben al jaren een "oude kist" als salontafel.
Die heeft geen echt scherpe kanten, maar is wel van vrij "ruw" hout.
Ik vermoed dat ze in een vaart uit de zetel is gesprongen
en in haar "vlucht" tegen de salontafel is geschuurd.
In ieder geval, ze lag lekker op een hoefje te kauwen in de zetel en toen
ik even later in de keuken was hoorde ik haar ineens janken van jewelste !
Ze had een flinke jaap, gelukkig alleen de huid kapot en geen diepe snee,
aan haar poot. Direct bij de dierenarts onder narcose laten hechten.

Ze heeft nu wel een snee van een 8-tal cm aan haar achterpoot, maar volgens onze dierenarts zou je daar niks meer van zien als de haartjes terug beginnen te groeien.
Ze houdt er in ieder geval geen letsel aan over.
Ik weet niet wie er het meest gehuild heeft, ons Pauke of ik, maar het was écht zo zielig ! Dat arme kleine meisje met een wonde aan haar poot, ik werd er gewoon niet goed van.

Ondertussen is ze weeral zo ver dat ze de beste plaatsjes uitkiest in de zetel en de situatie uitbuit. Ze weet dat ik haar niet kan weerstaan als ze zo met die lieve oogjes naar mij kijkt, en nu krijgt ze natuurlijk nog extra knuffels en hapjes .... die kleine lieve profiteur !

De kist is ondertussen verhuisd naar de rommelkamer en een "veiliger" tafel heeft de plaats ingenomen. Tafels zijn nu eenmaal vervangbaar, maar de Windjes niet !

Groetjes van een verdrietige Gil en een zielige Paula


De dader


Ons Pauke (Paula)

1 opmerking:

  1. Lieve Pauke,
    Veel beterschap van het GAE Team
    en laat je maar extra hard verwennen hoor,
    je hebt groot gelijk meisje !

    BeantwoordenVerwijderen