donderdag 27 januari 2011

Spanje ... Januari 2011 !

Enige tijd geleden werd er in Spanje een wet goedgekeurd dat men galgo's en podenco's mag trainen door ze achter een brommer of auto te hangen ...

Onze collega Raquel van Ibi was getuige van een gruwel tafereel. Ze heeft er geen foto's van genomen, dat kon ze niet !

Ze heeft een galgootje dood aangetroffen, ze hing nog aan de bumper van de auto. Haar huidje was niet meer, ze was volledig gevild door achter de auto te hangen en over de straat te schuren. Wat moet dit meisje geleden hebben.

De barbaar had niet eens het fatsoen om haar van zijn auto los te maken, geen schaamte, niets !

Ook de collega's van Evolucion kregen weer verschrikkelijke taferelen te zien ... het einde van het jachtseizoen nadert ... de horror is begonnen. We besparen u de ergste beelden, want ze blijven op je netvlies gebrand





Soms lijkt het wel of de situatie erger wordt ipv beter. Vooral deze periode van het jaar, een donkere pikzwarte periode voor de galgootjes en podencootjes.

7 opmerkingen:

  1. Als ik het berichtje dat ik net op het blog zet opnieuw lees, dan branden de tranen achter mijn ogen ... En dan kijk ik opzij en zie ik ons Bo en Turbo ons opvangertje hier liggen. Een schrale troost, maar toch ... we doen wat we kunnen en redden die hondjes die nog een hondwaardig bestaan kunnen leiden. Voor hen gaan we door, ook al is het soms moeilijk, ook al is het soms druk, ook al kruipt er veel tijd in ... Ze verdienen het en vooral, ze hebben ons nodig. Lieve mensen, blijf ons steunen, want we kunnen het niet zonder jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Begrijp ni hoe je een weerloos lief diertje zulke praktijken kunt aandoen! Ze zouden met al die beulen gewoon hetzelfde moeten doen. Laat ze dan ook maar eens goed afzien. Schandalig gewoon. En ja, hoe meer je zulke dingen ziet, des te meer je u wil inzetten om de schatjes die nog te redden vallen een liedevol leven te geven. Ieder die zijn steentje bijdraagd maakt een wereld van verschil!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel ja Anita hoe is het toch mogelijk, het maakt me zo ongelofelijk kwaad hé!! Ze moesten die beulen hetzelfde lot laten ondergaan, ik verwens die barbaren.Ook bij mij komen de tranen steeds in men ogen en ook ik kijk dan opzij naar ons Zamo want zij heeft toch het ergste meegemaakt van de drie daar ze nog steeds angstig is.Ook ik blijf de steun oproepen van iedereen want inderdaad vele handen maken het werk lichter en op die manier kunnen we zoveel mogelijk sukkelaars helpen en er een goede thuis voor zoeken.Ze verdienen het echt!!! Ze zijn zo lief en dankbaar en weet je ik kan ervan meespreken,ze hebben onze hulp zeker 200 % nodig.
    Myrna, Tatiana, Dormi, Daika en ons Zamo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tranen van verdriet, onmacht en woede

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is momenteel vreselijk voor de galgos in Spanje want het eind van het jachtseizoen is er bijna. maar er is geen wet goedgekeurd om de honden met motorvoertuigen te mogen trainen. Dit proberen de galgueros voor elkaar te krijgen maar het ziet er niet naar uit dat ze het voor elkaar krijgen. Als je gesnapt word je hond op deze manier te trainen is de boete 600 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gruwelijk hoe kan en mag zoiets gebeuren met honden(dieren). Kwaad verdrietig tranen maagpijn ongeloof. Als ik kon gooide ik deze lafaards eigenhandig voor de leeuwen.Ze verdienen niet beter.Verschrikkelijk.
    Laten we hopen dat er snel een einde komt aan deze gruwelijkheden.
    Ans en Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewoon die barbaren ook eens achter de auto hangen en eens zien hoe zij dan kelen van de pijn.Barbaren zijn het!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen