donderdag 10 april 2014

Hoe Freya na veel poespas in haar Gouden Mandje is beland

Lieve kleine Freya is met enkele dagen vertraging naar haar nieuwe thuis gegaan en wordt momenteel in de watten gelegd door ervaren adoptanten die er bewust voor gekozen hebben een zorgenkindje als Freya een Gouden Mandje te bezorgen.

Graag willen wij toch even toelichten dat het 'adoptie verhaal' van Freya spijtig genoeg niet correct is verlopen. Wij zien ons dan ook genoodzaakt het stilzwijgen te doorbreken en onze kant van het verhaal met u te delen.

Freya kwam vanuit een opvanggezin in Spanje terecht bij opvangmama W.M, die er na een meningsgeschil ts onze bestuursleden voor koos om niet langer samen te werken met GAE.  Tegen beter weten in, besloten wij in het belang van Freya en haar gezondheid, haar bij W.M in opvang te laten in haar vertrouwde omgeving. Een beslissing die resulteerde in volgende FEITEN: niemand van GAE kreeg Freya nog te zien, GAE kreeg weinig tot geen updates over de medische toestand van Freya, er werd een uitgebreid medisch onderzoek gedaan zonder voorafgaandelijke toestemming van GAE, enz...
Omdat er weinig of geen medische info ter beschikking gesteld werd aan GAE,heeft onze voorzitster, na weken van onduidelijkheid en nadat zij W.M had gezien maar niet in de buurt van Freya kon (mocht) komen, uiteindelijk zelf rechtstreeks contact opgenomen met de dierenkliniek om met de dierenarts te praten.  Iets wat haar kwalijk werd genomen daar volgens W.M alle communicatie via haar diende te verlopen want alles moest op haar manier gebeuren ? W.M uitte dan ook meteen op Facebook haar ongenoegen daarover met de vermelding dat onze voorzitster de dierenarts zou verboden hebben met W.M te praten ? De dierenarts had nochthans gemeld dat M.W ook op haar lijstje stond om te bellen. Net zoals zij op FB zette dat GAE het eten voor pupje Freya niet meer wou betalen ?  Wij betaalden echter alle rekeningen van eten meer dan correct terug en ook de fakturen aan de dierenarts, zelfs voor het consultaties en een onderzoek waar geen toestemming voor was  gegeven, steeds omdat wij in het belang van Freya handelden.

Groot was dan ook onze verbazing dat er een echte lastercampagne tegen GAE werd begonnen op FB (en daarbuiten)waardoor de communicatie met dit opvanggezin door hun toedoen niet langer mogelijk bleek. Nadat de eerste adoptanten met spijt in hun hart hadden afgehaakt omwille van Freya haar gezondheid, besloten wij dan ook om de adoptanten 2e in lijn, niet langer in contact te brengen met W.M, daar het vertrouwen meermaals was geschonden.

Er werd een afspraak gemaakt dat GAE Freya zou ophalen en naar de nieuwe adoptanten brengen, maar Freya werd niet terug overhandigd aan GAE, het opvanggezin hield de deur dicht,en wou geen communicatie verder zetten. Wel werd er een vriend opgebeld die binnen gelaten werd en een foto kwam nemen van de vrijwilligers die in de auto voor de deur zaten te wachten en werden de vrijwilligers eerst ter plaatse door hem goed uitgelachen en daarna door hem  op FB beschilderd als Maffia. Dit waren nochthans vrijwilligers die in hun vrije tijd ver gereden hadden en een opvanghond van GAE kwamen ophalen.

Tevens werden we ervan beschuldigd dat er geen adoptanten zouden zijn, ook al hadden we met uitzondering van de contact gegevens alle info aan W.M gegeven en haar verzekerd dat we haar op de hoogte zouden houden achteraf. De adoptanten waren dan ook heel teleurgesteld dat we die avond met lege handen bij hen aankwamen en hoopten dat zij Freya zo snel mogelijk in hun armen konden sluiten.  GAE deed nog maar eens een poging om de kennismaking tussen het opvanggezin en de nieuwe adoptanten te regelen, maar dit werd door W.M onmiddellijk van tafel geveegd, niemand van GAE mocht deze kennismaking bijwonen of Freya zien.

We hadden dan ook absoluut geen vertrouwen meer in een goede afloop, geen communicatie, geen bereidheid tot toegeving in het belang van Freya.  Vervolgens heeft onze advocaat contact opgenomen met W.M met de melding dat zij pupje Freya bn de 48 uur aan GAE moest overhandigen. Intussen hadden de adoptanten W.M. zelf gecontacteerd omdat ze echt uitkeken naar de komst van pupje Freya en hoopten op deze manier haar sneller te kunnen adopteren.  Ze mochten van W.M Freya enkel zien en kennismaken op voorwaarde dat ze er niets van tegen GAE zegden ! Gisteren is Freya dan uiteindelijk zonder medeweten van GAE meegegeven door W.M. De adoptanten brachten ons meteen op de hoogte.

We zijn ervan overtuigd dat Freya een Gouden Mandje heeft gekregen, maar de manier waarop deze adoptie tot zijn einde is gekomen getuigt allesbehalve van eerbied en respect voor mens en dier.

Elk verhaal heeft 2 kanten en door te oordelen en beoordelen, wordt niemand geholpen, zeker de honden niet.  Wij zijn een hecht team van vrijwilligers die zich enkel willen inzetten voor de Spaanse windhonden en hebben aan dit alles geen boodschap.

Lieve Freya, het ga je goed meisje !

















Woordje van de adoptanten

Morgen iedereen !
Freya had een heel rustige nacht van 22 uur tot 7 uur
geslapen lekker in het kinderbedje naast ons bed met haar knuffels !
Juist haar eerste insuline spuitje gehad en lekker gegeten nu nog even een dutje
doen!! haar grote zussen die slapen ook nog en die is ze al goed de baas !
we zijn zo blij met dit schatje ! x

20 opmerkingen:

  1. Spijtig dat het zo is moeten verlopen en dat mensen mekaar zo moeten behandelen. Freya heeft door jullie van Galgo Aid een Gouden Mandje gevonden. Proficiat met jullie werk en doe zo voort ! Sonja B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk heeft deze mooie lieve hond rust. Geniet maar in je gouden mandje, je hebt er lang op moeten wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Communicatie via Facebook is de nieuwste trend, spijtig het maakt alles kapot, Heel veel respect voor de vrijwilligers die van ver kwamen om de hond op te halen, ik zou er lang de brui aan gegeven hebben, maar die vrijwilligers zijn nog harde tantes en geven niet op en dat alleen maar om de liefde voor de windhond. Heel veel respect!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit op Facebook bij sommigen en verbaas me echt over het lef dat men heeft. Het gaat volgens mij al lang niet meer om de honden bij deze mensen. Maar respect voor jullie van Galgo Aid dat jullie niet reageren en goed dat jullie naar buiten komen met het verhaal van Freya.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt walgelijk van het opvanggezin net als die hele laster campagne op FB door ex-vrijwilligers en door andere meelopers die er niets mee te maken hebben. Dit doe je niet als je een beetje verstandig bent. Ze doen dit duidelijk niet met een hart vol liefde voor de diertjes maar puur uit wraakgevoelens. Ze zijn wel erg laag gevallen, ipv hun energie te gebruiken om GAE zwart te maken zouden ze beter hun energie gebruiken om de hondjes te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken een heel deel van het verhaal. Ik heb me lang niet bemoeid met de hele discusie, wou onpartijdig blijven, heb zelfs verleden zondag nog met enkele van de vrijwilligers proberen te praten maar dit blog vind ik erover. Iedereen neemt het hier in de opmerkingen op voor GAE. Ik ken WM persoonlijk redelijk goed en ze is super geweest voor Freya, net als voor al haar andere opvangertjes trouwens. Ken wel enkele opvanggezinnen en als ze een ding gemeen hebben is het de onvoorwaardelijke liefde dat ze hun hodnjes schenken. Mij lijkt het dan ook normaal dat WM graag op de hoogte was van de resultaten van de dierenarts, dat WM graag bij de nieuwe baasjes van Freya was, dat WM opvolgde wat er met het hondje gebeurde. Ik vind dat een hondje uiteindelijk niet het slachtoffer mag gaan worden van een ruzie binnen een organsiatie. Het is ook niet zo dat WM niet meer communiceerde over Freya want ik heb het hele verhaal via haar FB kunnen volgen. Ruzies dienen niet uitgevochten te worden via FB, en organisaties moeten zich eens terug beginnen bezig houden met datgene waar het om draait : het helpen van zwaar getraumatiseerde honden, vaak zwaar mishandeld. Ik heb van in het begin gezegd dat ik me niet moei in de interne ruzie van een organisatie, maar ik laat ook een vriendin als WM niet zomaar door het slijk halen. Dit vind ik er over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Communicatie over een zorgenhondje volg je niet via FB :( Het moet zeker niet via FB uitgevochten worden zoals je zegt (er moet helemaal niet gevochten worden vind ik). Een opsomming van de feiten is niet verkeerd lijkt mij en zorgt ervoor dat iedereen ook eens de andere kant hoort ipv alleen het slijk die wel richting GAE wordt gegooid en ook onnodig bleek.

      Verwijderen
    2. U vindt deze blog erover? Ik vind de hele heisa rond deze adoptie erover! En dan spreek ik niet over GAE. Wat zij hebben gedaan is helemaal correct verlopen, het is het opvanggezin dat hier in de fout is gegaan. U hebt gelijk, de honden zijn het belangrijkste in dit alles, maar dat werd door het opvanggezin door wrok TOTAAL over het hoofd gezien! Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet goed voor Freya gezorgd hebben, uiteindelijk is alles goed gekomen, maar de manier waarop! Het werd hoog tijd dat beide kanten van het verhaal verteld werden!

      Verwijderen
    3. Ik ken ook enkele personen in kwestie en ik vind niet dat dit erover is, iedereen heeft recht op zijn eigen verhaal, de ene doet dat door met de vinger te wijzen, de andere doet het op deze manier. Er zijn begrijpelijke kanten aan beide verhalen natuurlijk wil WM op de hoogte zijn en niemand twijfelt eraan dat ze altijd goed geweest is voor de hondjes die ze gehad heeft, maar dat het nu op deze manier is gegaan is niet proper geweest. Er moet aan het welzijn van de beestjes gedacht worden, en niet aan wat je zelf op die moment denkt of wil ivm de situatie. Hondjes eerst, cijfer uzelf maar eens weg, en ik denk wel dat dat is wat GAE gedaan heeft!

      Verwijderen
  7. Wat een verhaal Gelukkig voor Freya dat ze nu haar gouden mandje heeft gevonden en vol op kan genieten van haar honden leven .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan de vriendin van WM, ik sluit mij volledig aan dat ge FB niet moet gebruiken om ambras te maken maar de organisatie heeft wel recht op antwoord, zeker na wat er op Facebook gezet was en da was er pas los over. In ieder geval, als ik tussen de lijnen lees denk ik da ze MW wel dankbaar zijn mor alleen vinden dat ni alles juist is afgehandeld. Tzijn allemaal goei mensen mor ze moeten zich ni bezig houden met ambras maken mor concentreert ulle liever op de honden. P.D.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Na het verhaal gelezen te hebben, chapeau voor GAE hun doorzettingsvermogen om voor Freya te vechten. Het bewijst alleen maar dat het bestuur en de vrijwilligers er met hart en ziel voor gaan. Bedankt !! Freya, geniet van je gouden mandje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ...een triestig verhaal ! Het hele verhaal (ik heb het ook via fb gevolgd) maakt mij triest, want het gekissebis was hard tegen onzacht, en daar wordt niemand beter van, ook niet de hondjes ! Laat dit u aub rusten (er is genoeg met modder gegooid), en ik hoop dat jullie terug naar de essentie kunnen gaan : hondjes redden en gouden mandjes bezorgen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waarom met modder naar elkaar smijten. Laat elkaar gerust zou ik zeggen en doe elk je ding want de hondjes zijn hier absoluut niet mee geholpen vind ik. Gae is heel braaf geweest vind ik om een ganse periode alle modder die er werd gesmeten over hun te laten gaan maar met recht en reden mogen ook zij hun verhaal doen vind ik. Ik snap ook niet dat een onschuldig hondje als Freya hierin betrokken is geraakt want uiteindelijk heeft dat beestje er niks mee te maken. Nog een geluk dat ze nu tot rust kan komen in haar gouden mandje. hondjes redden en gouden mandjes bezorgen zou inderdaad de prioriteit moeten zijn en geen oorlog voeren op facebook want daar dient dat niet voor vind ik. Ik vind dat zeker niet ten voordele van de hondjes en het goede werk dat Gae al vele jaren heeft gedaan voor de hondjes. Echt triestig, als het niet meer gaat om samen te werken, ga elk je eigen weg en voer geen nutteloze oorlog en ten koste van de hondjes. Dat is mijn gedacht van dit alles. S.V.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is inderdaad een triest verhaal, maar met een happy end, dat mogen we niet vergeten!!
    Het is dankzij GAE dat Freya hier is en nu een geweldige thuis heeft. Grote bewondering heb ik voor deze adoptanten die voor dit frèle schepseltje met heel veel zorgen hebben gekozen, het is bijna een wonder te noemen. Spijtig dat dit alles zo overschaduwd werd door zoveel laster en het lijkt me wel haat. Als het niet meer lukt om samen te werken, dan ben je ontgoocheld, teleurgesteld en ja sommige mensen worden heel boos. Zo boos dat ze alleen nog maar denken aan hoe ze de anderen kunnen raken, alle fatsoen weg...en daarbij uit het oog verliezen waar het om draait...hondjes redden.. GAE heeft zich in heel de zaak stil gehouden, terwijl de beschuldigingen maar bleven komen, maar nu willen ze toch eenmaal reageren, en dat is goed...dat moet.
    Al 7 jaar ben ik opvangmama en deze hummeltjes kruipen in je hart en al de adoptanten van mijn opvangertjes weten dat maar al te goed...hun geluk dat is wat telt. GAE heeft de verantwoordelijkheid aangegaan om voor hen goed te zorgen. In elke organisatie gelden regels en afspraken die men dient te respecteren, in het geval van Freya werden veel afspraken gewoon van de tafel geveegd. En het is juist omdat GAE alleen maar dacht aan het geluk van Freya dat ze dit heeft willen toelaten.
    Ik hoop naar de toekomst toe dat GAE nu gewoon mag en kan doen wat ze zo graag doet...onze windekindjes redden.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Ingrid, het geluk van de hondjes is het belangrijkste!! Freya heeft hele goede baasjes gevonden. Inderdaad jammer dat het zo moest verlopen. Het had zoveel makkelijker gekund. Ik vind ook dat afspraken en regels in een organisatie erg belangrijk zijn. Als ik eerlijk mag zijn vind ik wel dat niet 1 iemand schuld treft of fout is geweest, het is een combinatie van factoren. Freya was natuurlijk een hondje van GAE en het is niet fijn als GAE afgesproken heeft met de adoptanten dat ze Freya snel zouden krijgen. Als je wacht op een hondje wil je het zo snel mogelijk in je armen kunnen sluiten. Ik geloof ook dat GAE Freya niet bij de eerste de beste mensen zou plaatsen. Daarin heb ik vertrouwen. Toch begrijp ik ook Wendy. Ze had zo graag de adoptanten eerst eens laten kennismaken met Freya. Ze wou Freya niet laten gaan voor ze de mensen had ontmoet bij wie ze terecht zou komen. Ze wou hen alle informatie geven over Freya haar gezondheid en wat de adoptanten moeten doen als er iets misgaat. Ook Wendy wou dus het beste voor Freya. Ik wil met deze reactie gewoon duidelijk maken dat het ook voor Wendy enkel en alleen maar ging om het belang en de gezondheid van kleine Freya. Ze is nu na een kennismaking toch bij die mensen terechtgekomen en daar zit ze heel goed. Op die manier is niet alleen GAE blij, maar ook Wendy. Eind goed al goed, dat is het belangrijkste!

      Verwijderen
    2. Ingrid, wij kennen u als een heel ervaren opvangmama waar wij goed werden ontvangen. Fijn dat jij GAE blijft steunen en alleen dat zegt al meer dan genoeg voor ons. Een adoptant van 1 van uw hummeltjes.

      Verwijderen
  13. En alsjeblieft GAE, Wendy is echt niet goed van alle commentaren. Jullie weten echt dat Wendy een goede opvangmama is. Publiceer mijn reactie, want Wendy heeft echt niet ZOMAAR moeilijk gedaan. Ze had daar echt een reden toe. Ze wou gewoon enkel een kennismaking meer niet... Als er meteen een kennismaking geweest was, had Wendy Freya meteen meegegeven. Publiceer mijn reactie zodat iedereen ook deze versie kan lezen. Dan heeft iedereen de beide versies te horen gekregen en kunnen ze kiezen wiens standpunt ze volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedere volwassen persoon dient verantwoordelijk te zijn voor zijn eigen daden, zelfs als je misschien beinvloed wordt door anderen. De post op de facebookpagina van ex bestuurslid EB gaf duidelijk aan dat ze dit als een overwinning zag ‘hipijajee Freya in naar haar gouden mandje, pech voor GAE’. Waarom zou het pech zijn voor GAE ? Aangezien zij voor Freya een Gouden Mandje gevonden hebben ? Ik heb zelf een hond van GAE en dat is de reden dat ik bij EB op facebook zit. Maar bij deze distancieer ik me volledig van haar en als ik ooit nog een hondje adopteer, zal het terug bij GAE zijn.

      Verwijderen
  14. Dat WM wou weten wie voor Freya zou gaan zorgen dat begrijpen wij heus wel. 't zijn de laster en de negatieve commentaren die tot bij ons kwamen die het vertrouwen in haar deden verdwijnen waardoor wij zelf stappen ondernamen om dit een halt toe te roepen. Helaas stond MK daar niet voor open en weigerde ze al het contact wat helemaal nefast was voor de samenwerking waar de hond centraal zou moeten staan. Freya werd jammer genoeg als wapen gebruikt in de persoonlijke vete die WM voerde tegen GAE, hetwelke wij ten zeerste betreurden. Een kennismaking onder toezicht van GAE werd gewoon niet overwogen, terwijl Freya uiteindelijk wel een hondje is/was van de organisatie, dan vraag ik mij af in hoeverre het belang van het diertje primeert ???
    Afspraken moeten er altijd zijn, en communicatie nog veel meer!

    Freya doet het ondertussen super goed, een fijne, goede en zorgzame thuis werd dus gevonden door GAE, wat het belangrijkste is in dit hele verhaal.

    Fran

    BeantwoordenVerwijderen