woensdag 17 oktober 2012

Fernando

Hoi Iedereen,

Vandaag is weer een grote dag geweest voor Fernando.
Enkele keren per maand bezoeken we mijn grootmoeder in het rusthuis.
We zijn daar een graag geziene gast met onze honden,
omdat honden blijkbaar een speciale invloed hebben op de bejaarden.

Vandaag was het aan fernando om z'n aaihond-kwaliteiten te laten zen :-)
Als opwarming heb ik hem eerst meegenomen naar een taverne,
een eerste test met wat drukte.
Het was een genot hem bij te hebben.
Ook al stak z'n staartje bij 't binnenkomen tot bijna tussen z'n voorbenen,
5min na aankomst lag hij al lekker naast mij te genieten van de aandacht die hij kreeg en dat voor meer dan een uur!! :-) Echt voorbeeldig gedrag!
Daarna bezochten we het rusthuis.
Ook hier vertoonde fernando eerst een beetje angstig en onwennig,
maar daarna voorbeeldig gedrag.
Rustig en kalm kwam hij mee aan tafel liggen.
Het vroeg wel enige overtuiging om hem te laten poseren,
maar ach, wie kan het hem kwalijk nemen? :-)
In de auto springen vindt hij nog wat eng, maar eens erin,
installeert hij zich vrijwel onmiddellijk.
De eerste keer toen hij uit de auto moest komen,
was dit met den bibber op't lijf.
Nu, 2 weken later, springt hij samen met z'n 2 vriendjes zonder twijfel naar de vaste grond.
Sinds deze middag heeft hij ook kennis gemaakt met de kinderen van m'n broer
(4 en 7 jaar).
Nu kan ik met een gerust hart bevestigen dat fernando en kinderen prima samen kunnen leven :-)

't is alvast een vermoeiende dag geweest voor onze vrienden.
Terwijl ik deze
mail schrijf, liggen de 3 hondjes hier naast mij te slapen :-)

Groetjes,

Nick








1 opmerking:

  1. Galgo's zijn superhondjes met een groot aaibaarheids-factor... alleen hebben sommige wat meer tijd nodig. Honden met een "groot" hart voor iedereen ;-) !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen