dinsdag 22 december 2009

De hemel op aarde voor ons Podenco meisje Mercy

Hallo dierenvrienden

Ik breng jullie even wat nieuws...
Ik ben dus de Podenco Mercy, en woon sinds zaterdag in men eigen huisje.
Een echt Podenco-huisje, dus ik kon niet beter terecht komen hé.
Ik mag hier volledig mezelf zijn, doen & denken zoals ik zelf wil.
Gewoon echt Podenco zijn...
Allé tis te zeggen ik moet wel nog een beke luisteren, maar tja,
ze weten hoe wij Podenco's in elkaar zitten,
dus dan is het veel gemakkelijker om onszelf te zijn.
Enne in de Roedel van 11 Podenco's ben ik de braafste,
zeker als ik slaap, zegt 't vrouwke der dan bij...



Het gaat hier goed, op de flessen water die men baasjes
overal laten slingeren heb ik nog niets gesloopt,
of tis men eigen kussen uit men mand ...
Tja 't vrouwtje trekt het haar niet aan,
uw bench, uw mand en uw kussen, trek d'er uwe plan mee zegt ze dan.
Dus ja ik heb maar alles ingericht zoals ik wil hé.

Verder ben ik heel lief voor alle beestjes hier,
de varkens daar raakte ik eerst niet echt wijs uit,
maar nu weet ik dat ook zij verschrikkelijk leuk zijn !
De poezen zijn gewoon huisgenootjes en ook daar doe ik niet moeilijk tegen,
enkel 's morgens ben ik redelijk onhandig
en sta ik keer voor keer op een kitten z'n pootjes...



Ook ben ik gepromoveerd tot 'de-beste-voor-de-voeten-loper'
overal loop ik dus een beke in de weg hé...

Op die 3 dagen heb ik hier al serieus men botten mogen afdraaien,
want eerst moeten de paarden en varkens oke zijn
VOOR wij ons eten krijgen 's avonds
dus helpen we om vlugger ons eten te hebben hé...
Die paardenstallen zijn eigenlijk wel een waar festijn,
wij helpen met veel plezier en 't vrouwtje maar zwoegen en vloeken
want ze vindt onze manier van helpen niet zo leuk...
tja meningen verschillen hé !

Dr House ons varken is een groot genot om achter aan te lopen,
en zij maar knorren...

Verder ben ik ook boxkampioen geworden,
iedere ochtend ben ik zo blij van 't vrouwtje tezien
(ook al slaap ik naast haar) dat ik spontaan mee m'n rechtse begin te slaan,
al tot 3 keer toe frontaal op 't vrouwtje hare neus,
haha, en ze kan der nog mee lache ook...
Podenco's hé...

't is hier echt een luxe voor ons, want zolang we lief zijn voor elkaar
en niet aan sloopwerk doen, mogen we hier echt alles.
Dus ik ben mee men kleine kont echt in de boter gevallen...

Jullie horen nog van me hé,
maar gaan nu ons bedje opzoeken...

Dikke poot
Mercy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten