vrijdag 2 december 2011

Gandalf is proper gewassen

Gandalf werd proper gewassen door zijn opvangmama en is ‘als nieuw’
Zijn vachtje blinkt als Goud !

Nu nog een goed baasje voor ons fantastisch cockertje vinden en hij heeft niet alleen een Gouden vachtje maar ook een Gouden mandje !







Dagboek van Gandalf van de eerste dagen

21/11:
ik ben gandalf, een jonge speelse cocker spaniel.
ik kwam op 21 november 2011 toe in dat koude belgie...
na een lange ongezellige vlucht kwam ik aan met andere hondjes.
ik was een beetje onzeker naar al die mensen die naar mij stonden te kijken. ik durf wel eens te grollen ( hopelijk schrik ik ze dan wat af, want stout ben ik écht niet!!)
Ik mocht die avond nog mee met een meisje samen met haar cocker...

we zijn die nacht nog even een wandeling gaan doen met ons allen. Fijn al die nieuwe geurtjes, ik weet van geen ophouden!!
ik ben super flink en doe snel mijn behoeftes buiten (moet wel mn best doen, want heb wat diarhee van heel die reis) maar ik klaag niet, en zonder piep of blaf hou ik mij in.
nog een koekje en een beetje vers water, en ik kruip mijn bench in voor de nacht.

22/11:
Ze hebben mij van heel de nacht niet gehoord!! s morgens was ik reuze blij weer iemand te zien, ik had lekker geslapen, maar stond toch te popelen om even buiten een plasje en een kakje te mogen doen...mijn darmpjes doen nog altijd raar na al die stress. Gelukkig kreeg ik die kans wel om direct na mn brokjes even buiten te mogen.
Ik ben gulzig naar snoepjes, maar ik schrok helemaal niet !!
ik ben wel zeer curieus...overal even piepen, tafels, banken, en eigenlijk ben ik ook wel een beetje een pikkedief...als er iets op tafel ligt en ik kan eraan...tja, dan is dat voor mij... mijn oortjes hebben ze daarnet ook nagekeken en verzorgd. dat laat ik braaf doen...ik grom niet en ze hoeven mij geen muilband aan te doen.
mijn pootjes wassen en drogen, vind ik ook ok.... als ze dat echt beter vinden voor hun parket...dan doen ze maar hé :-)
en als het vrouwtje aan de computer bezig is, dan lig in onder tafel aan haar voeten, lekker gezellig en warm!!

In de hondeweide blijf ik toch attent naar dat meisje met die cocker, ik wil niet weer alleen achterblijven. maar als er rare mannen langstappen, ga ik wel even blaffend kijken. Bij mannen ben ik toch wel onder de indruk... Ik trek nog wel een beetje aan de leiband, maar met wat oefenwerk, aandachtsoefeningen en een lekker snoepje ben ik bereid tot onderhandelen en flink te zijn!! ik doe dat nu al af en toe. en mooi zitten in ruil voor iets lekkers, das altijd een deal ;-)

In de tuin staat een voliere en loopt er een konijn los...
die vogeltjes vind ik best wel grappig en dat konijn, vind ik ook wel leuk...dat komt eerst snuffelen, en dan moet ik erachter lopen...fijn zo'n een minihond met lange tanden ;-))

23/11 vandaag kreeg in mijn eerste bad hier...met warm water en lekkere zeep voor hondjes...ik was namelijk gaan ravotten op de hondenweide met andere hondjes en kwam met een net iets ander kleurtje terug...laten we zeggen dat een moddervarken er beter uit zag ;-)

Mijn eigenschappen samengevat:
-zindelijk
-blaf niet
-laat mijn oortjes en tandjes goed verzorgen zonder muilband
-speels met kinderen
-ben wel een moeial
-kan mooi in mn bench blijven
-beetje wantrouwig naar mannen toe
-niet dominant naar mijn eten toe
-rij heel graag mee in de auto (ben een zeer goede co-piloot)
-heel veel knuffels, aandacht en babbels nodig...ik ben een échte Cocker !!

WIE WIL MIJ EEN GOEDE THUIS GEVEN ??

1 opmerking:

  1. amai, wat een schattig baasje, hij blinkt als goud, dus verdient hij zeker een GOUDEN MANDJE!!!!
    dikke knuffel voor Gandalf

    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen