vrijdag 30 december 2011

Zaahro (Tanke)‏

Hoi iedereen van Galgo Aid,

We zijn net terug van de kerstwandeling met de hondenschool. Ik heb geprobeerd om wat leuke foto's te trekken (zie bijlage) maar op dit moment willen mijn woefkes maar 1 ding....slaaaapen. Dus weinig interesse om te poseren. Op de website van Kemphosch onder foto's - lagere klassen staat wel een grappige foto van ons.

Met Zaahro gaat het verder super hoor. Hij is enthousiast in alles wat hij doet. Op het einde van de maand gaat hij zijn overgang proberen naar de C-klas in de gehoorzaamheid, de C-klas is de voorbereiding op het brevet. Het zal wel spannend worden want met den apport is hij soms overenthousiast en dan gaat hij spelen met zijn apportje ipv het terug te brengen. Maar de instructeurs zeggen dat hij een goede apporteerder zal worden, dus dat kom wel in orde. De rest van de oefeningen kan hij zonder problemen. We zien wel, er is geen haast bij. Hij is nog jong. Lukt het niet proberen we volgende keer gewoon opnieuw.

In de agility doet hij het ook goed, maar hij moet nog wachten tot hij een jaar is voordat hij echt mag springen en kan beginnen trainen voor het brevet. Op dit moment leert hij vooral links en rechts, en kort na de vleugel van de sprong draaien, hij leert vooruit te lopen en hij is zijn raakvlakken en de wip aan het leren. Volgende maand mag hij zijn attest sociaal gedrag gaan proberen te halen. Dit mag vanaf 9 maanden en is een verplicht nummer voordat je nog maar gaat denken aan één of ander brevet. In het degelijks leven is hij een enorme charmeur. Echt ni normaal. Hij draait iedereen rond zijn vinger. Zelfs tijdens wandelingen trekt hij de aandacht van voorbijgangers. Voor kerstmis heeft hij een 'back on track' jasje gekregen. Hij staat er knap mee ;-)

Hij heeft ook de houtkachel ontdekt. 'Het' gouden middel om hem rustig te krijgen. Steek de kachel aan en Zaahro legt zich ervoor om niet meer van zijn plaats te komen. Bedankt trouwens voor de info voor de feestdagen. Ik ben gisteren bij de veearts langsgeweest om een kalmerend middel te halen. Ik heb geopteerd voor een middel op basis van groene thee, het zou de angst onderdrukken zonder dat het de hond suf maakt. Ik moet nu al met de kuur starten, volgens mijn veearts werkt het perfect. Enige nadeel is het prijskaartje dus ik hoop dat het echt wel werkt. Ik ben wel van plan om mijn hondjes mee te nemen met oudjaar. In ieder geval een zalig kerstmis en gelukkig nieuwjaar. Normaal kom ik zeker naar de wandeling in Poppel dus dan kan je Zaahro nog es zien.

groeten van Leen en een dikke poot van Fidgi en Zaahro







1 opmerking:

  1. Prachtig Leen hoe jij met jouw diertjes omgaat er ermee werkt, super ! En dan zo heerlijk warm voor dat kacheltje daarna, echt de Max !

    BeantwoordenVerwijderen